Na wniosek urzędu Krajowej Administracji Skarbowej Fundacja Rodzinna musi dostarczyć w wyznaczonym terminie – nie krótszym niż 14 dni od daty otrzymania żądania – informacje dotyczące beneficjentów fundacji rodzinnej, listy majątku oraz szczegółów dotyczących świadczeń lub mienia przekazanego w związku z rozwiązaniem fundacji.
Najczęściej zadawane pytania>>>
W żądaniu określonym przez urząd Krajowej Administracji Skarbowej musi zostać także określony okres, za jaki informacje mają zostać przekazane.
Organy Krajowej Administracji Skarbowej które są uprawnione do kierowania takich żądań to:
- minister odpowiedzialny za finanse publiczne;
- szef Krajowej Administracji Skarbowej;
- dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej;
- dyrektor izby administracji skarbowej;
- naczelnik urzędu skarbowego;
- naczelnik urzędu celno-skarbowego.
Za ignorowanie tego obowiązku istnieje sankcja karna. Kto będąc uprawnionym do prowadzenia spraw fundacji rodzinnej samodzielnie lub łącznie z innymi osobami lub do jej reprezentowania nie wykonuje obowiązku, o którym mowa powyżej podlega grzywnie od 240 stawek dziennych.
Tej samej karze podlega ten, kto utrudnia albo udaremnia wykonanie obowiązku, o którym mowa powyżej. Natomiast ten kto będąc uprawnionym do prowadzenia spraw fundacji rodzinnej samodzielnie lub łącznie z innymi osobami lub do jej reprezentowania podaje nieprawdziwe informacje, podlega grzywnie od 360 stawek dziennych.